بر اثر برخورد یک دستگاه نیسان با عابر پیاده، یک زن در دم جان باخت.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجانشرقی، گفت: این حادثه در ساعت 21:30 روز گذشته _ 11 آذر _ به وقوع پیوست و طی آن پایگاه سردورد به محل حادثه اعزام شدند.
حبیب حسینقلی زاده گفت:متاسفانه شدت حادثه به حدی بود، طبق بررسی تکنسین های اعزامی به محل حادثه، این زن در دم جان باخته بود.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی ميزان بالاي كشته شدن عابران پياده در تصادفات را، نهادينه نشدن فرهنگ عبور از خط كشي عابر پياده و استفاده از پل هوايي در ميان شهروندان جامعه عنوان کرد و گفت:در بسياري موارد مشاهده شده كه به فاصله كمي از محل وقوع حادثه تصادف عابر پياده با خودرو، پل هوايي يا گذرگاه خط كشي ويژه تردد عابر پياده، وجود داشته است.
وی یادآور شد:بر اثر سهل انگاري، تنبلي، عجله و هزاران دليل و بهانه ديگر كه البته هيچ كدام آنها منطقي هم نيست، فاجعه جبران ناپذيري رقم خورده كه به بهاي مرگ انساني تمام شده است.
حسینقلی زاده با بیان اینکه رعايت نكردن قوانين مربوط به عبور از گذرگاه عابر پياده و پل هوايي در جامعه مختص قشر خاصي نيست گفت:اگرچه در برخي موارد سالمندان به دليل كهولت سن حاضر به استفاده از پل هوايي نيستند، اما در موارد بسياري ديده مي شود جوانان و افراد ميانسال ترجيح مي دهند به جاي تردد ايمن از پل هوايي با عبور از عرض بزرگراه و تحمل مشقات فراوان براي گذشتن از نرده هاي بلند وسط بزرگراه، خطر تصادف با خودروهايي كه با سرعت بالاي 100 كيلومتر در حال عبورند را به جان بخرند.
به گزارش ایسنا:آمارهان نشان ميدهد سالانه بيش از يك هزار عابر پياده بر اثر تصادفات رانندگي جان خود را از دست مي دهند و اين در حالي است كه حدود 45درصد از تلفات تصادفات درون شهري و نزديك به 40درصد تصادفات جاده اي را عابران پياده تشكيل مي دهند.
آمار بالای تلفات عابرین پیاده در تصادفات، از يك سو بيانگر بالا بودن نرخ تصادف عابران پياده و از سوي ديگر آسيب پذير بودن آنها در چرخه ترافيك، خودرو و تصادفات است.