برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
English فارسی
logo

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاهDisaater and Emergency Medical Management Center

فهرست اصلی
تاریخ : چهارشنبه 15 آذر 1391
کد 267

مرگ عابر پیاده، زیر پل عابر پیاده/ عدم استفاده از پل هوايي در جامعه، مختص قشر خاصي نيست

بر اثر وقوع یك سانحه رانندگی در حوالی پل عابر پیاده در ورودی محله ایده لو در اتوبان پاسداران، عابر پیاده در دم جان باخت.

بر اثر وقوع یك سانحه رانندگی در حوالی پل عابر پیاده در ورودی محله ایده لو در اتوبان پاسداران، عابر پیاده در دم جان باخت.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در گفتگو با ستاد اطلاع رسانی مرکز اورژانس 115 استان، گفت: با اعلام وقوع یک مورد تصادف خودروی ناشناس با عابر پیاده در ساعت 19:40 روز گذشته _ 15 آذر _ تکنسین های فوریتهای پزشکی به محل اعزام شدند.

رسول صادق یادآور شد: متاسفانه این مرد مجهول الهویه قبل از رسیدن عوامل فوریتهای پزشکی، در دم جان باخته بود.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان ميزان بالاي كشته شدن عابران پياده در تصادفات را، نهادينه نشدن فرهنگ عبور از خط كشي عابر پياده و استفاده از پل هوايي در ميان شهروندان جامعه عنوان کرد و گفت: در بسياري موارد مشاهده شده كه به فاصله كمي از محل وقوع حادثه تصادف عابر پياده با خودرو، پل هوايي يا گذرگاه خط كشي ويژه تردد عابر پياده وجود داشته  است.

وی یادآور شد: بر اثر سهل انگاري، تنبلي، عجله و هزاران دليل و بهانه ديگر كه البته هيچ كدام آنها منطقي هم نيست، فاجعه جبران ناپذيري رقم خورده كه به بهاي مرگ انساني تمام شده است.

صادق با بیان اینکه رعايت نكردن قوانين مربوط به عبور از گذرگاه عابر پياده و پل هوايي در جامعه مختص قشر خاصي نيست گفت: اگرچه در برخي موارد سالمندان به دليل كهولت سن حاضر به استفاده از پل هوايي نيستند، اما در موارد بسياري ديده مي شود جوانان و افراد ميانسال ترجيح مي دهند به جاي تردد ايمن از پل هوايي با عبور از عرض بزرگراه و تحمل مشقات فراوان براي گذشتن از نرده هاي بلند وسط بزرگراه، خطر تصادف با خودروهايي كه با سرعت بالاي 100 كيلومتر در حال عبورند را به جان بخرند.

 

براساس این گزارش آمارها نشان ميدهد سالانه بيش از يك هزار عابر پياده بر اثر تصادفات رانندگي جان خود را از دست مي دهند و ا ين در حالي است كه حدود 45 درصد از تلفات تصادفات درون شهري و نزديك به 40 درصد تصادفات جاده اي را عابران پياده تشكيل مي دهند.

 

آمار بالای تلفات عابرین پیاده در تصادفات، از يك سو بيانگر بالا بودن نرخ تصادف عابران پياده و از سوي ديگر آسيب پذير بودن آنها در چرخه ترافيك، خودرو و تصادفات است.

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 15 آذر 1391
  • توسط حبیب حسینقلی زاده