فردی كه بارها با تماسهای خود برای اورژانس 115 تبریز مزاحمت ایجاد می کرد و مسئولین اپراتوری اورژانس را مورد فحاشی قرار می داد، شناسایی شد.
فردی كه بارها با تماسهای خود برای اورژانس 115 تبریز مزاحمت ایجاد می کرد و مسئولین اپراتوری اورژانس را مورد فحاشی قرار می داد، شناسایی شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجانشرقی، گفت: این فرد از 28 خرداد سالجاری تاکنون، بیش از یک هزار و دویست مورد تماس تلفنی از طریق تلفن همراه با اورژانس داشته است و به علل واهی با فحاشی و ایجاد مزاحمت های مکرر، خطوط اورژانس 115 را اشغال و مشکلاتی را در وظایف اورژانس ایجاد کرد.
دکتر رسول صادق وجود مزاحمتهای تلفنی را یکی از مشکلات اورژانس 115 عنوان کرد و افزود: این قبیل اعمال به نوعی تهدیدكننده سلامت جامعه تلقی میشوند.
وی ادامه داد: افراد مزاحم با مشغول کردن خطوط ارتباطی، قدرت تصمیمگیری همکاران را در ماموریتهای امدادی کاهش میدهند.
دکتر صادق با بيان اينكه ايجاد مزاحمت براي دستگاههاي خدمترسان و حساسي همچون اورژانس تبعات متعددي در بر دارد، گفت:گاها ديده شده، آمبولانس به همراه تيم درماني به دليل اعزام به گزارشي اشتباه از پایگاه خارج شده و در اين هنگام حادثهاي حقيقي رخ داده است كه براي پوشش اين حادثه، به اجبار آمبولانسی دورتر از محل حادثه، به محل اعزام شده است كه اين مساله سبب افزايش زمان حضور تكنيسينهاي اورژانس به محل حادثه شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یادآور شد: با استعلام از شرکت مخابرات، مشخص شد كه این فرد از 28 خرداد امسال تاکنون، بیش از یک هزار و 200 مرتبه با اورژانس استان، تماس گرفته و با ارائه گزارشهاي كذب، براي مركز فوريتهاي پزشكي مزاحمت ايجاد کرده است.
وی یادآور شد: اورژانس تبریز پیگیری های قضایی لازم برای برخورد با این مزاحم تلفنی را انجام داده است.