برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
English فارسی
logo

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاهDisaater and Emergency Medical Management Center

فهرست اصلی
تاریخ : يکشنبه 19 آذر 1391
کد 272

مرگ چهارمین عابر پیاده در 10 روز گذشته؛پیکان وانت عابر پیاده را ناکام گذاشت

برخورد پیکان وانت با عابر پیاده منجر به مرگ چهارمین قربانی از عابرین پیاده در 10 روز گذشته شد.

برخورد پیکان وانت با عابر پیاده منجر به مرگ چهارمین قربانی از عابرین پیاده در 10 روز گذشته شد.

مسوول روابط عمومی مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی آذربایجان شرقی گفت: با اعلام برخورد یک دستگاه پیکان وانت با عابر پیاده در کیلومتر یک جاده ی آذرشهر عجب شیر در ساعت 15 روز گذشته _ 19 آذر _ تکنسین های فوریتهای پزشکی به محل اعزام شدند.

حبیب حسینقلی زاده یادآور شد: متاسفانه این مرد قبل از رسیدن عوامل فوریتهای پزشکی منطقه، در دم جان باخته بود.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی ميزان بالاي كشته شدن عابران پياده در تصادفات را، نهادينه نشدن فرهنگ عبور از خط كشي عابر پياده و استفاده از پل هوايي در ميان شهروندان جامعه عنوان کرد و گفت: در بسياري موارد مشاهده شده كه به فاصله كمي از محل وقوع حادثه تصادف عابر پياده با خودرو، پل هوايي يا گذرگاه خط كشي ويژه تردد عابر پياده وجود داشته  است.

وی یادآور شد: بر اثر سهل انگاري، تنبلي، عجله و هزاران دليل و بهانه ديگر كه البته هيچ كدام آنها منطقي هم نيست، فاجعه جبران ناپذيري رقم خورده كه به بهاي مرگ انساني تمام شده است.

حسینقلی زاده با بیان اینکه رعايت نكردن قوانين مربوط به عبور از گذرگاه عابر پياده و پل هوايي در جامعه مختص قشر خاصي نيست گفت: اگرچه در برخي موارد سالمندان به دليل كهولت سن حاضر به استفاده از پل هوايي نيستند، اما در موارد بسياري ديده مي شود جوانان و افراد ميانسال ترجيح مي دهند به جاي تردد ايمن از پل هوايي با عبور از عرض بزرگراه و تحمل مشقات فراوان براي گذشتن از نرده هاي بلند وسط بزرگراه، خطر تصادف با خودروهايي كه با سرعت بالاي 100 كيلومتر در حال عبورند را به جان بخرند.

براساس این گزارش: آمارهان نشان ميدهد سالانه بيش از يك هزار عابر پياده بر اثر تصادفات رانندگي جان خود را از دست مي دهند و ا ين در حالي است كه حدود 45 درصد از تلفات تصادفات درون شهري و نزديك به 40 درصد تصادفات جاده اي را عابران پياده تشكيل مي دهند.

آمار بالای تلفات عابرین پیاده در تصادفات، از يك سو بيانگر بالا بودن نرخ تصادف عابران پياده و از سوي ديگر آسيب پذير بودن آنها در چرخه ترافيك، خودرو و تصادفات است.

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 19 آذر 1391
  • ساعت 21
  • توسط حبیب حسینقلی زاده