برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
English فارسی
logo

مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاهDisaater and Emergency Medical Management Center

فهرست اصلی
تاریخ : سه شنبه 5 دي 1391
کد 293

ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس، تبعات سنگینی در پی دارد

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی آذربایجان شرقی گفت: ایجاد مزاحمت تلفنی برای دستگاه‌های حساسی مانند اورژانس تبعات سنگینی در پی دارد چرا كه این مجموعه مسوول نجات جان افراد است

'دكتر رسول صادق'،  اظهار كرد: در برخی مواقع آمبولانس به همراه تیم درمانی به دلیل اعزام به گزارشی اشتباه از پایگاه خارج شده و در این هنگام حادثه ‌ای حقیقی رخ داده كه برای پوشش این حادثه، به ناچار آمبولانسی دورتر از محل حادثه، به محل اعزام و این مساله سبب افزایش زمان حضور تكنسین‌های اورژانس و در نهایت به خطر افتادن جان بیمار می شود.
 وی افزود: روزانه به طور میانگین یك هزار و 800 مورد تماس تلفنی با اورژانس 115 استان گرفته می شود كه به طور معمول 110مورد آن منجر به ماموریت شده و 900 مورد آن مزاحمت است.
 صادق ادامه داد: حدود 300مورد از تماس های گرفته شده با 115تكراری بوده و برای پیگیری تماس های پیشین صورت می گیرد، نزدیك به 300مورد نیز به منظور دریافت مشاوره تماس گرفته و بقیه شماره را به جای 118 اشتباه می گیرند. صادق گفت: در اقدامی عجیب فردی از 28 خرداد امسال تاكنون، بیش از یك هزار و 200مورد تماس تلفنی از طریق تلفن همراه با اورژانس داشته و به علل واهی با فحاشی و ایجاد مزاحمت های مكرر، خطوط اورژانس 115 را اشغال كرده كه اقدام های اولیه برای برخورد قانونی با این فرد انجام شده است.
وی تاكید كرد: افراد مزاحم با مشغول كردن خطوط ارتباطی، قدرت تصمیم‌گیری همكاران اورژانس را در ماموریت‌‌های امدادی كاهش می‌دهند.

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 5 دي 1391
  • توسط حبیب حسینقلی زاده