سقوط کارگر ساختمانی از ارتفاع 6 متری در خیابان ائل گلی و مرگ عابر پیاده، زیر پل عابر پیاده در تقاطع لاله، از جمله ماموریتهایی بود که اورژانس 115، استان امروز درگیر آنها بود.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان در تشریح این خبرها گفت: در اثر سهل انگاری و بی توجهی، کارگر ساختمانی از ارتفاع 6 متری و از روی داربستها، سقوط کرد.
حبیب حسینقلی زاده گفت: این حادثه صبح _ 2 اسفند_ در خیابان ائل گلی در یک ساختمان در دست ساخت به وقوع پیوست و طی آن کارگر جوان راهی بیمارستان شد.
وی تشریح کرد: در جریان سقوط این کارگر ساختمانی، میلگردی به ناحیه شکم وی فرورفته بود که، با اقدام به موقع آتش نشانان در قطع کردن این میله و انجام اقدامات احیایی توسط تکنسین های پایگاه شماره 2 تبریز، این کارگر ار مرگ حتمی نجات یافت و به بیمارستان امام رضا منتقل شد.
وی با اشاره به افزایش تلفات کارگران ساختمانی بدلیل عدم رعایت موارد ایمنی در حین کار و با بیان اینکه کارگران، از هیچ گونه لوازم حفاظت فردی از قبیل کلاه ایمنی، کمربند نجات و... استفاده نمی کنند گفت: متاسفانه در بیشتر کارگاه های ساختمانی به لوازم حفاظت فردی هیچ اهمیت داده نمی شود.
حسینقلی زاده ابراز امیدواری کرد: با رعایت دقیق دستورالعمل های ایمنی در ساختمانها، هرگز شاهد اخبار و حوادث ناگوار از این دست، نباشیم.
وی همچنین از برخورد خاور با عابر پیاده در ساعت 11 صبح امروز _ 2 اسفند_ در دیزل آباد تقاطع لاله خبر داد و گفت: متاسفانه بعلت شدت جراحات وارده، قبل از رسیدن عوامل فوریتهای پزشکی منطقه، عابر پیاده 40 ساله، در دم جان باخت.
مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی ميزان بالاي كشته شدن عابران پياده در تصادفات را، نهادينه نشدن فرهنگ عبور از خط كشي عابر پياده و استفاده از پل هوايي در ميان شهروندان جامعه عنوان کرد و گفت: در بسياري موارد مشاهده شده كه به فاصله كمي از محل وقوع حادثه تصادف عابر پياده با خودرو، پل هوايي يا گذرگاه خط كشي ويژه تردد عابر پياده وجود داشته است.
وی یادآور شد: بر اثر سهل انگاري، تنبلي، عجله و هزاران دليل و بهانه ديگر كه البته هيچ كدام آنها منطقي هم نيست، فاجعه جبران ناپذيري رقم خورده كه به بهاي مرگ انساني تمام شده است.
حسینقلی زاده با بیان اینکه رعايت نكردن قوانين مربوط به عبور از گذرگاه عابر پياده و پل هوايي در جامعه مختص قشر خاصي نيست گفت: اگرچه در برخي موارد سالمندان به دليل كهولت سن حاضر به استفاده از پل هوايي نيستند، اما در موارد بسياري ديده مي شود جوانان و افراد ميانسال ترجيح مي دهند به جاي تردد ايمن از پل هوايي با عبور از عرض بزرگراه و تحمل مشقات فراوان براي گذشتن از نرده هاي بلند وسط بزرگراه، خطر تصادف با خودروهايي كه با سرعت بالاي 100 كيلومتر در حال عبورند را به جان بخرند.